گروه ورزشی: یکی از پر حرف و حدیث‌ترین و جذاب‌ترین دیدارهای این هفته بدون شک بازی استقلال و سایپا خواهد بود.

 در خبرها آمده بود باشگاه استقلال در نظر دارد تا از محمد مایلی‌کهن پیش از دیدار این هفته برابر سایپا تقدیر کند و این یک بار دیگر مشکلات ریشه‌دار مدیریت باشگاه استقلال را با امیر قلعه‌نویی علنی می‌کند. درگیری لفظی مایلی‌کهن با امیر قلعه‌نویی در فصل گذشته یکی از مسائل حاشیه‌ای فوتبال ایران بود که مدت‌ها ادامه داشت.

حاشیه‌ای که سرانجام باعث شد محمد مایلی‌کهن بدون حتی یک جلسه حضور در تمرین تیم ملی از هدایت این تیم محروم شود. محمد مایلی‌کهن که از رویارویی با استقلال خاطره خوبی ندارد به دنبال آن است که پس از چندین بار قرار گرفتن در قامت مربی سایپا و تیم‌های مختلف اولین برد خود را مقابل استقلال کسب کند. مایلی‌کهن 7 بار با سایپا مقابل استقلال قرار گرفته و 3 تساوی و 4 باخت به دست آورده است. وی همچنین با تیم‌های شهرداری تبریز، فولاد و پیکان نیز طی 4 بازی، 2 تساوی و 2 باخت کسب کرده است. تمام این آمارها نشان می‌دهد که این مربی طی 12 بازی رسمی مقابل استقلال هنوز به بردی دست نیافته و 5 تساوی و 7 شکست حاصل کارش بوده است.

جرقه درگیری‌های لفظی هم در بازی برگشت استقلال برابر سایپا زده شد؛ جایی که تعدادی از تماشاگران علیه مایلی‌کهن شعار دادند و سرمربی سایپا به دلیل آنچه که او و هواداری طرفداران استقلال از قلعه‌نویی می‌خواند، انتقادهای بسیاری را از سرمربی وقت استقلال مطرح کرد. در این شرایط باشگاه استقلال می‌خواهد پیش از بازی امشب از مایلی‌کهن تقدیر کند.

البته حاشیه‌های این دیدار بدون شک تنها به این اتفاق ختم نمی‌شود. امشب فوتبال ایران شاهد برگزاری دیداری خواهد بود که بدون شک دیروقت‌‌ترین بازی کل تاریخ فوتبال ایران است. برگزاری بازی در ساعت 30/22 با انتقادهای شدید امیررضا واعظی آشتیانی و صمد مرفاوی روبه‌رو شد. هرچند سازمان لیگ با این توجیه که می‌خواهد شرایط را برای پخش مستقیم دو بازی استقلال و پرسپولیس فراهم کند بر انجام بازی در همان زمان تاکید کرد.بزرگترین دغدغه صمد مرفاوی خستگی 4 ملی‌پوش استقلال است که تازه از تاشکند بازگشته‌اند.

موضوعی که گفته می‌شود شاید مرفاوی را ناگزیر کند قید استفاده از بازیکنان ملی‌پوش تیمش را بزند. حسین کاظمی، وحید طالب‌لو، خسرو حیدری و آرش برهانی 4 ملی‌پوش استقلال هستند که به دلیل دور بودن از تمرینات استقلال به جهت همراهی تیم ملی به احتمال زیاد در دیدار با سایپا برای تیم‌شان به صورت ثابت بازی نخواهند کرد و در این بین البته احتمال استفاده از خسرو حیدری بیشتر است.

طبق تمرینات چند روز گذشته این احتمال وجود دارد که صمد مرفاوی از رینالدو در جناح چپ و روانخواه در سمت راست استفاده کند.

 مرفاوی: به دنبال 3 امتیاز هستیم

صمد مرفاوی در خصوص آخرین شرایط تیم استقلال قبل از دیدار مقابل سایپا اظهار داشت: «شرایط بازیکنان ما خوب است و آنها در طول هفته گذشته تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتند. تنها مشکل ما در این چند روز نبود 4 بازیکن ملی‌پوش بود که اگر اشتباه نکنم پس از بازی با ملوان 10 روز است که آنها را در اختیار نداریم.» وی در خصوص غیبت این بازیکنان و مصدومیت دو بازیکن استقلال تاکید کرد: «متاسفانه امیدرضا روانخواه و امیرحسین صادقی دچار مصدومیت شدند ولی اعتقاد دارم اگر تیم با تمام نفرات تمرین کند شرایط آمادگی ما کاملا متفاوت خواهد بود.

البته بازیکنان جایگزین آمادگی صددرصد ندارند اما می‌توانند خلاء بازیکنان اصلی را پر کنند. در کل، غیبت بازیکنان و مصدومیت‌ها در روند تیمی ما تاثیرگذار است.» وی در خصوص اعتراض به برگزاری بازی در ساعت 22:30 یادآور شد: «با برگزاری مسابقه در ساعت 21 موافق بودیم ولی سازمان لیگ مخالفت کرد. در هیچ کجای دنیا مسابقه فوتبال در این ساعت برگزار نمی‌شود اما امیدواریم با این شرایط وفق پیدا کنیم و بازی با سایپا را به نفع خود به پایان برسانیم.»

در سوی دیگر محمد مایلی‌کهن سرمربی سایپا برخلاف انتظار برای دیدار با استقلال نسبت
به همتای خود از آرامش بیشتری برخوردار است و برگزاری بازی راس ساعت 30/22 را چندان عجیب نمی‌داند چون معتقد است اتفاقات نادر در فوتبال ایران کم رخ نمی‌دهد، ضمن آنکه برای حرف خود نیز دلیل می‌آورد که بازی حتی ساعت 10 صبح نیز برگزار شده بنابراین انجام بازی در ساعت 30/22 را بدتر از برگزاری بازی در ساعت 10 صبح نمی‌داند.

محمد مایلی‌کهن در رابطه با دیدار مقابل استقلال می‌گوید: «بازی سختی برابر این تیم پیش‌رو داریم. استقلال تیم ریشه‌داری است که قدمت دیرینه‌ای دارد و از تماشاگران زیادی هم سود می‌برد. این دیدار در خانه آنها برگزار می‌شود و طبعا سختی‌های خود را هم دارد. بازیکنان ما انگیزه بالایی برای شکست حریف دارند. جدا از آن سایپا همواره بازی خوبی را مقابل پرسپولیس و استقلال ارائه داده به همین دلیل نیز من امیدوارم امشب شاهد یک دیدار زیبا از دو تیم باشیم.»

کد خبر 89772

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز